Dag 1:

Bezoek Mont Sainte Odile

We vertrekken in de vroege ochtend met onze gids. De ophaling gebeurt op een plaats naar keuze, en we rijden over de autosnelwegen richting Frankrijk. Onderweg wordt een stop ingelast voor een facultatief ontbijt. We komen ’s middags toe in Metz voor een driegangenlunch, en zetten nadien onze reis verder richting de Elzas. We komen in de namiddag aan bij Mont Sainte-Odile, een klooster en belangrijke bedevaartsplaats gewijd aan de Elzasser beschermheilige. We bewonderen de prachtige verzichten die zich over de Elzas uitstrekken vooraleer we terugkeren naar ons hotel. Eenmaal in ons hotel aangekomen genieten we van een driegangendiner incl. dranken.

Dag 2:

Colmar – Haut-Koenigsbourg – Wijndegustatie

Na het ontbijt in ons hotel gaan we per autocar naar Colmar, een van de vele ‘kleine Venetiës’ in Europa. We bezoeken er de stad onder leiding van onze gids. Nadien trekken we naar Eguisheim, waar we in het wijndorp genieten van een driegangenlunch. We bezoeken in de namiddag het prachtige kasteel Haut-Koenigsbourg. We sluiten onze dag af met een wijnproeverij in Bergheim vooraleer we terugkeren naar ons hotel voor een welverdiend driegangendiner incl. dranken.

Dag 3:

Straatsburg

We ontbijten opnieuw in ons hotel en trekken naar Straatsburg, de hoofdstad van de Elzas. In de voormiddag bezoeken we het Europees Parlement, waar we ook blijven lunchen. In de namiddag varen we op een boot doorheen Straatsburg, met audio commentaar. Na de boottocht verkennen we de rest van de stad te voet onder leiding van onze gids. ’s Avonds keren we moe maar voldaan terug naar ons hotel voor een nieuw driegangendiner incl. dranken.

Dag 4:

Nancy

Na ons laatste ontbijt in de Elzas laden we de bagage op onze autocar voor de retour. In de terugreis houden we ’s middags halt in Nancy voor de lunch. We bezoeken er ook de stad onder leiding van onze gids. Omstreeks 16u00 keren we terug huiswaarts. Er is nog een afsluitende broodmaaltijd voorzien onderweg, om dan omstreeks 22u00 terug te zijn op dezelfde plaats van ophaling.