Opatija Riviera

De parel van de Adriatische kust

De Opatija-rivier strekt zich uit over bijna 40 kilometer en biedt alles wat nodig is voor een onvergetelijke vakantie in Kroatië.

Een adembenemend uitzicht op de Adriatische Zee is overal om je heen. De Lungomare, de populaire boulevard aan zee, is een perfecte plek om de indrukwekkende bezienswaardigheden te ervaren, evenals heerlijke lokale gerechten te proeven in de vele restaurants van de stad. Het weelderige plantenleven vult de vele parken in het gebied met groen en aangename geuren. Het ideale milde klimaat van de Middellandse Zee is altijd aanwezig.

De Opatija Riviera, populair in de 19e eeuw door de Oostenrijks-Hongaarse elite, blijft een bestemming die stijl en klasse uitstraalt.

Remisens Admiral

Admiral is het enige hotel gelegen aan de bruisende jachthaven van Opatija. Het stadscentrum ligt op wandelafstand en in de buurt zijn leuke terrasjes. Door de locatie kreeg het hotel een modern design met marinekleuren. Het beschikt over een groot buitenzwembad met zeewater en een binnenzwembad met wellness. Ontbijt en diner wordt geserveerd in buffetvorm in het restaurant van het hotel. Wie graag wil lunchen in het hotel kan à-la-carte bestellen op de zomerterras. Alle kamers hebben balkon, zeezicht, airco, gratis WiFi, minbar, tv en badkamer met bad/douche en toilet. De kamers zijn voorzien voor maximaal 3 personen en huurkluisje is beschikbaar aan de receptie.

Elke dinsdag en vrijdag verzorgt het hotel een themadiner met livemuziek.

PROGRAMMA

Dag 1

Juli & Augustus: Vertrek om 10.00 u. met nachtreis. Royal Class beschikbaar.

Voor- & najaar: Vertrek om 06.30 u. met overnachting in Zwitserland (aparte bagage voorzien)

Dag 2

Juli & Augustus: Aankomst voorzien tijdens de voormiddag

Voor- & najaar: Aankomst voorzien tijdens de namiddag

Dag 9

Juli & Augustus: Vertrek uit Opatija omstreeks 13.00 u met nachtreis. Royal Class beschikbaar

Voor- & najaar: Vertrek in de namiddag, overnachting in Zwitserland (aparte bagage voorzien)

Dag 10

Juli & Augustus: Aankomst voorzien in de centrale vertrekhal te Menen om 10.00 u.

Voor- & najaar: Aankomst voorzien in de centrale vertrekhal te Menen om 20.30 u

Excursies

Facultatieve uitstappen 2025

- Plitvice meren (incl. toegangsticket)                                                                                        € 82,00 p.p.

- Moscenice (incl. rondleiding, schnaps, toegang museum, koffie en gebak)                                 € 27,00 p.p.

- Rovinj/Pula (incl. toegang arena)                                                                                            € 49,50 p.p.

- Tour Adriatique: eiland Cres / Moscenice Draga (Incl. boot, middagmaal, drank)                        € 61,00 p.p.

- Eiland Krk: Baska/Vrbnik/stad Krk (incl. wijn, prsut, kaas en brood)                                           € 49,00 p.p.

- Rijeka (Incl. middagmaal en bezoek aan kasteel)                                                                      € 42,00 p.p.

De prijzen en het programma  zijn voor wijziging vatbaar. Uitstappen worden ter plaatse geboekt en betaald in euro.

Extra

+5% VOOR ALLE RESERVATIES NA 14/04/2025*

Tip: Voorzie een aparte reistas voor de overnachting onderweg!

Valuta                           Sinds 01/01/2023 gebruikt Kroatië de Euro als valuta.
Grensformaliteiten       Een geldige identiteitskaart. Ook verplicht voor kinderen (Kids-ID)
                                     Wanneer de identiteitskaart niet kan voorgelegd worden bij vertrek, dan zal uw reis niet kunnen doorgaan.

x

Inbegrepen

  • Vervoer per viersterrenluxeautocar, voorzien van Onboard entertainment systeme, bar, toilet, dvd en airco
  • 7 x overnachting in een uitstekend hotel uit ons aanbod, in een tweepersoonskamer met bad of douche en toilet.
  • 7 x ontbijtbuffet
  • 7 x dinerbuffet
  • Verblijfstaks

Niet inbegrepen

  • De maaltijden tijdens de heen- en terugreis
  • Alle middagmalen ter plaatse
  • Alle dranken
  • Facultatieve uitstappen en toegangsgelden
  • Reis- en annuleringsverzekering (€ 4,50 p.d.p.p.)
  • De fooi voor de chauffeur is vrijblijvend en is een uiting van uw waardering en appreciatie

Supplementen & Kortingen 2025

Single 

 voor & najaar

/

€ 269,00

Single 

Juli & augustus

/

€ 199,00

Kinder korting 0 – 11 jaar **

 

 

- 60 %

 

Kinder korting 0 – 11 jaar ***

 

-20%

3de volwassene

 

 

-5%

 

* Prijzen geldig tot en met 14/04/2025

** In dezelfde kamer met 2 volwassenen / Wij raden niet aan om met 3 volwassenen één kamer te nemen omdat dit niet ten goede komt aan uw comfort en privacy.

*** in dezelfde kamer met 1 volwassene

**** Geen kortingen van toepassing op hotel Admiral

Annulatie

Bij onvoldoende deelnemers kan uw reis tot 30 kalenderdagen vóór de voorziene vertrekdatum geannuleerd worden. Indien mogelijk stellen wij u een alternatief voor. 
Het minimum aantal deelnemers dat nodig is om de reis te laten doorgaan is 60 % van de autocar.

Informatie voor mindervaliden

Hun programma is haalbaar met een manuele rolstoel. Steden en dorpen die we bezoeken tijdens onze excursies zijn niet altijd overal rolstoelvriendelijk. Ons team staat u uiteraard telkens bij om het u zo comfortabel mogelijk te maken. Bij culturele-, rond- & natuurreizen wordt er veel bezocht en dus ook gewandeld. Mensen die minder goed te been zijn, moeten hierbij wel rekening houden.

Kamers

Eenpersoonskamer

Na een drukke dag kunt u ontspannen in deze rustige, moderne kamer van 16 m2 met een prachtig uitzicht op de zee. De kamer beschikt over airconditioning en een tweepersoonsbed en beschikt over een badkamer met bad of douche. Het balkon aan de zeezijde zal u helpen uw momenten van ontspanning af te ronden.

Standaardkamer

Ontspan comfortabel in deze van airconditioning voorziene kamer aan zee van 20 m2 met balkon en alle voorzieningen voor uw perfecte vakantie. Dit is de juiste keuze voor koppels en zakenmensen. De kamer heeft een badkamer met bad of douche en is geschikt voor maximaal drie personen.

Faciliteiten

Maaltijden

Half pension

Ontbijtbuffet
Dinerbuffet

De maaltijden in het hotel starten bij het inchecken (+/- 13u.) en eindigen bij het uitchecken (+/- 10 u.).
Het ontbijt de dag van aankomst en de lunch de dag van vertrek zijn niet inbegrepen.




Corona Maatregelen

Kamers:
Verwijderen van decoratieve elementen, briefpapier, toiletartikelen, strijkijzers
Schoomaakpersoneel draagt berschermende kleding om de veiligheid te garanderen
de kamer is 24u gesloten voor er een nieuwe klant plaats zal nemen 
mondmaskers en handschoenen worden terbeschikking gesteld voor de gasten 
gemeenschappelijke ruimtes:
Verbeterde reiniging van de gemeenschappelijke ruimtes, speciale aandacht voor badkamers, deurklinken, liftknoppen
Strategische plaatsing van ontsmettingsgelautomaten in de gemeenschappelijke ruimtes die regelmatig gecontroleerd en gereinigd worden.
Tapijten worden verwijderd en minder decoratieve elementen
plexi glas voorzien in de receptie om bescherming te garanderen tussen medewerkers en gasten
u kan alle COVID-19 maatregelen terug vinden in bepaalde ruimtes 
klanten worden aanbevolen om een mondmasker te dagen 
Zwembaden & wellness:
Meer afstand tussen de hangmatten: meer veiligheid en comfort.
Schoonmaken en saneren van het zwembad, inclusief de hangmatten, met reinigingspray
Zwembadhanddoekenservice volgens de nieuwe ontsmettingsprotocollen.
Binnenzwembad volgens capaciteit en afspraak,  tussen iedere afspraak wordt er schoongemaakt
buffet restaurant & bar:
Beperkte capaciteit, veiligheidsafstand en tafelindeling door onze medewerkers.
Gemarkeerd parcours om een minimum aan contact tussen de gasten te verzekeren
menukaarten enkel op verzoek
verwijdering van textiele tafellinnen en vervangen door een papieren tafeldoek voor eenmalig gebruik
individuele porties en het buffet wordt bijgestaan door de medewerkers
het is aanbevolen om te reserveren voor het restaurant 
handgel zal ter beschikking gesteld worden bij de ingang van het restaurant en bars 
Shows & Entertainment:
Alle shows gaan door zoals gepland
Meer buiten
Veilige afstand tijdens groepsactiviteiten
Medewerkers:
Medewerkers dragen beschermende kledij om de gasten en hun eigen veiligheid te garanderen
opleiding over COVID-19 maatregelen en vertrekking van persoonlijke beschermingsmiddelen aan het personeel